تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۷۳۷۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

در زمینه فرآوری و برداشت از معادن مشکل داریم| در‌ها را روی سازندگان تجهیزات معدنی می‌بندیم

‌می‌متالز - رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما در حوزه معدن هم مشکل فرآوری و هم مشکل برداشت داریم و در هر دو حوزه هم تحت تحریم هستیم.

به گزارش می‌متالز، عبدالعلی رحیمی مظفری، با اشاره به ضعف در تجهیزات و تکنولوژی در بخش معدن و عدم اراده لازم برای به روزرسانی آن بیان کرد: ما تجهیزات حداقل به روزی برای بخش معدن نداریم.

وی تاکید کرد: ما بار‌ها گفته ایم که متاسفانه در بسیاری از موارد دچار خود تحریمی هستیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نیاز هست مسوولینی که در این حوزه – صنعت و معدن – فعالیت و تصمیم گیری می‌کنند به نحوی برنامه ریزی کنند که ما بتوانیم تجهیزات لازم را وارد کنیم تا معادن به درستی از آن‌ها استفاده کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: ما در حوزه معادن نه از لحاظ وضعیت برداشتمان درباره فلزات خاص اعم از تیتانیوم موفق بوده ایم و نه تجهیزات مناسبی داشته ایم که بتوانیم برداشت مناسبی از معادن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برخی از معادن ما ممکن است در سطح، آن درصدی که نیاز داریم را نداشته باشند و نیاز هست در عمق‌های بالا برخی از اکتشافات را انجام دهیم که متاسفانه این مساله را نمی‌بینیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید از سنگ‌های معدنی مان با بهره وری بیشتری استفاده کنیم، گفت: به عنوان مثال اگر ما بتوانیم از یک سنگ معدنی با یک تکنولوژی، استفاده بیشتری ببریم و درصد بیشتری از مواد معدنی آن را در خلوص سازی بگیریم، حتما منافع بیشتری از این حوزه کسب خواهیم کرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما در حوزه معدن هم مشکل فراوری و هم مشکل برداشت داریم و در هر دو حوزه هم تحت تحریم هستیم و هر کسی که ادعا می‌کند که می‌تواند دستگاهی در این بخش بسازد سریع درب‌ها را به رویش می‌بندیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: نیاز نیست از منابع دولتی برای بهبود شرایط بخش معدن استفاده شود و کار‌ها باید به خود معدنکاران سپرده شود ما باید به فعالان بخش معدن اجازه دهیم که خودشان ارزشان را تامین و از محل درامد و صادراتشان، تجهیزات خود را به روز کنند. چراکه در این صورت آن‌ها صرف و صلاح خود را بهتر تشخیص خواهند داد.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده